onsdag 17 juni 2009

I väntan på släppet

Jag har alltid, bortsett från den tiden då TV3:s morgonsändningar med Skurt fortfarande höll en vettig nivå, sällat mig till den skara som anser att förmiddagen bara är till för en enda sak. Att ta igen förlorad nattsömn. Men idag har det varit stört omöjligt att sova, och jag har redan varit inne på alla sidor på Internet fast klockan inte ens är tio.

Nu kanske någon hävdar att ledighetstristess är ett I-landsproblem. Till den som tycker det har jag en hälsning: Du kan vara ett I-landsproblem.

I morse vaknade jag av att tidningen kom, och då måste klockan ha varit cirka fem. I Saras hus har man nämligen något så gammalmodigt som brevinkast, och inte tidningshållare vid ytterdörren som i mer uppdaterade fastigheter. Vi som inte är vana vid att det smäller till i hallen så dags kan därmed bli mycket skärrade och få svårt att somna om. Särskilt om rummet är fullt av sommarmorgonsol. Men det är väl också ett I-landsproblem antar jag. Det var ett jävla förminskande av mina problem idag, skärpning på er nu.

Nu ska jag gå och diska för att slå ihjäl lite tid. Sen ska jag hänga på låset till Premierleague.com när nästa säsongs spelschema publiceras klockan elva, och därefter fingranska det. I förväntasfullhetsgrad har nu spelschemesläppet passerat både födelsedag och julafton, så ni kan haja att jag sitter som på ålar nu. Jag tippar att Arsenal får möta Everton borta i premiären. Det kan bli en svår match.

Uppdatering: Jag tippade rätt. Helt sjukt. Jag lovar och svär att jag inte hade hittat någon information om det där på förhand. I am psychic.

Uppdatering 2: Hm. Det verkar som att det redan har ryktats ett tag om att det skulle bli Everton. Jag måste ha skymtat det någonstans, även om jag inte minns det. I'm not psychic anymore.

1 kommentar:

Hannes sa...

Lever du?