tisdag 30 juni 2009

Stäng av de där jävla elementen nu

Jag utgår från att jag inte är helt ensam om att tycka den här värmeattacken vi har utsatts för under den senaste veckan är en aning påfrestande. Bara att gå till affären orsakar niagarska svettningar och att ens försöka motionera är inte att tänka på. Den som har gjort sammansättningen av de fyra elementen för den här veckan har helt klart överdoserat eld mer än vad jag överdoserade salt på kvällsmatens kyckling.

Hetshettan innebär alltså att de där stora livsomvälvande projekten får ligga på hyllan ett tag till, och så fokuserar jag på mindre ansträngande sysselsättningar. Som att ligga på en filt och läsa, pilla på Susanne iPod eller dricka folköl 3,5 framför en underhållande fotbollsmatch i gott sällskap.

Det här med att ligga på en filt i solen var en bra idé just då, men nu - när solbrännan börjar riva i pigmenten - känns det mindre välbetänkt. Att jag aldrig lär mig. Min hy är inte anlagd för att vara i solen. Det är helt klart ett misstänkt fall av gingervitis, då indicier som röda strån i skägget tyder på detta.

I morgon har jag ett par tillräckligt spännande projekt att ägna mig åt under dagen, innan det blir färd till Gimo och fotbollsmatch i 30-gradig blid och livlig värma. Nu ska jag vänta på att temperaturen i mitt rum ska falla under 45°C, för innan dess är det fullkomligt omöjligt att sova i och med att under dessa omständigheter snor sig lakanen och blir fuktiga av svett och nattens timmar blir som gummiband i väntan på glömskans sömn.

Inga kommentarer: