tisdag 23 juni 2009

King Kolo spelklar igen

Efter nästan fem månader vid sidlinjen gör nu King Kolo comeback på Arlanda. Ledbandsskadan han ådrog sig i slutet av januari och som har hållit honom från spel sedan dess är helt läkt och han ska vara redo för ett klassiskt fyratimmarspass i trucken.
- Det känns jävligt bra att vara tillbaka, säger han till sig själv. Jag lovar att inte klaga allt för mycket på jobbet.

Samtidigt erkänner King Kolo att dagsformen är oklar efter så många månader utan action.
- Ja, det kan säkert bli en del missar nu under de första dagarna, men det tror jag att grabbarna på golvet har överseende med. Det är klart man är ringrostig. Jag tror det viktiga är att vara jävligt noggrann och vara så bra förberedd det går. Så länge det inte blir stress tror jag det är lugnt. Eller lungan, som jag brukar säga, haha.

Ett av Kolos kännetecken brukar vara hans bitterhet över att arbeta, eller främst över att kliva upp tidigt. Nu kommer han alltså att försöka tona ned den typen av attacker.
- Jag har, ironiskt nog, fått klagomål på att jag klagar för mycket, så jag ska försöka skärpa mig på den punkten. Samtidigt kan jag ju inte ändra spelstil helt och hållet för då blir prestationen sämre. Så ni kan nog räkna med en eller två haranger framöver.

Någon risk för övertändning förligger inte, enligt honom själv, men visst är det en laddad King Kolo som sladdar ut på plattan under tisdagsmorgonen.
- Ja för helvete! Nu kör vi. Fast jag ser mest fram emot morgonmackan från Terminal fyra där efter sjusvängen. Jävlar vad god den brukar vara.

En extremladdad Kolo i trucken. Foto: Arkivbild.

Inga kommentarer: