fredag 26 juni 2009

Straffar är som ett lotteri

Jag valde mellan ovanstående rubrik och "Det är små marginaler i fotboll", men jag kände att den senare blev för klyschig. Och då ett syfte med den här bloggen är att vara avantgarde gick ju det bort. Tycker att jag har hittat en unik vinkel på straffdramatik med den här lotteriliknelsen. Hur som helst så förlorade Sverige så jag tycker vi släpper det där. Det viktiga var att Theo och Kieran inte blev syndabockar.

Efter jobbet idag mofflade jag i mig McDonaldsmat för 80 kronor så jag somnade av paltkoman redan innan jag hade kommit innanför dörren hemma. Eller, om sanningen ska fram för en gångs skull, så svettades jag klart först och sen somnade jag. Vad fan är dealen med det här vädret? Vi som är lättränade klarar inte av värmen. Man svettas ju mer än Tomas Brolin i Pontiac Silver Dome på midsommarafton 1994.

När jag hade sovit klart, det vill säga en eftermiddag senare, gick jag till Björn och åt tårta eftersom att Elin fyllde år. Vi kollade på Sverige-England och tyckte synd om grabbarna i blågult som har spelat väldigt bra i det här mästerskapet. De var värda att gå till final. Samtidigt är Theo och Kieran värda att gå till final för att de spelar i rätt klubb, så jag satt i så kallad smörsits vid det här tillfället.

Efter matchen skulle Björn och Elin gå ut och äta, och ingen annan ville leka med mig så jag gick hem och tröståt dillchips, vilket ändå var festligt på något vis. Nu ska jag runda av den här dagen med en öl och sedan börja ladda för morgondagens fotbollsgolf (ute vid Fjuckby, hehe) med Jajje och hans pojkar.

Inga kommentarer: