söndag 28 juni 2009

Dansar aldrig nykter, eller berusad

Det var en trivsam kväll hemma hos Jajje igår där alla var lite soldåsiga efter fotbollsgolfen. Men efter några öl och whiskey och hemlagad pizza gjorde livsandarna en bejublad comeback. Några glas vin på det så var jag lika strålande som den överdrivet varma solen.

Att det var varmt var lätt att konstatera, och det fanns dessutom oomkullrunkeliga bevis på detta. Jajje hade lagt ett ljus på en metallbricka på balkongen, och det smälte. Det blev helt rinnande, och något sådant kan jag inte minnas att jag har sett förut. Det var olidigt hett ute på ballen så vi tillbringade kvällen inomhus.

Det blev de sedvanliga dataspelen; Buzz och Sing Star så att vi skulle slippa prata med varandra. Jajje styrde dessutom upp en musiktävling som jag inte vann. Jävla Guns 'n Roses och jävla Sweet child o' mine. Och jävla Ted Gärdestad.

Vi åkte taxi med en trevlig chaufför som heter Conny, men som inte var kriminell fast han hade y-namn, som Leman, Jajjes kompis som bor i Götlaborg, underhöll med KålleåAda-vitsar. Sen kom han inte in på Flustret så synden straffar sig självt. Vi gick till BJ istället och det var ganska trevligt att hänga på uteplatsen, om än med en något obekväm förnimmelse. Jag och John konstaterade att vi inte längre vet hur man gör när man går ut, känslan är densamma som den var när man var 18 år och just fick komma in på klubbar. Att ängsligt titta runt omkring sig på alla konstigheter som pågår runtomkring en, och förundras över vilka konstiga kläder folk har men samtidigt vara oberörd och bete sig som att man vet precis vad som händer.

När Jajje spårade ur och ville börja "shaka loss" på dansgolvet blev det dock mindre underhållande. Jag vet verkligen inte hur man gör när man dansar på klubbar längre. Frågan är om jag någonsin har vetat hur man gör. Hur som helst så ska jag undvika dansgolv i fortsättningen.

Framåt tvåtiden, efter dansintermezzot, bröt vi upp och jag vandrade hemåt i gryningsljuset och gjorde snabbmakaroner. Också ganska 18-årsmässigt, att avsluta en kväll så.

8 kommentarer:

Kerstin sa...

Verkar vara något Asplundskt, Love är också svår att få med sig upp på dansgolvet, trots/pga alla lockande moves man försöker med.

Loke sa...

Träningsvärk...

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Jag vet inte hur man dansar till untz untz. Eller till någon annan musik.

Kerstin sa...

Så länge du inte biter dig i underläppen samtidigt är det mesta gångbart.

Hannes sa...

Jag kan inte heller dansa utan alkohol i kroppen.
Jag är nog sämre än Axel faktiskt.
Inte sämre än Love dock.

Jag tror vi har någon spärr i hjärnan som säger åt oss att inte vara gay.
För om man som kille kan dansa utan alkohol, är man gay.
Är man dessutom bra på att dansa, är man jättegay.

Kerstin sa...

Du har tydligen inte sett Love göra tuppdansen Hannes, då skulle du veta att du är sämre än honom också.

Hannes sa...

Typiskt Love att inte ens kunna gøra kycklingdansen ordentligt.
Ska alltid larva sig.
Precis som nær vi spelar minigolf och han vet att han ær førlorad så han spelar bakofram.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Haha. Det gjorde han när vi spelade boccia på landet också. Bara för att han inte vann en enda omgång skulle han börja hålla på.