måndag 29 juni 2009

Let's go fuckin' mental notes

Oftast tycker jag att jag har koll på saker och ting. Det där med yrhet ligger inte för mig - ordning och reda, lådvin på fredag så att säga. Därför anser jag kalender vara ett onödigt påfund, då mina mentala anteckningar aldrig sviker mig. Normalt sett alltså.

Men den här inställningen kanske jag ska ta och skicka på remiss någonstans, för sällan har den fallerat så mycket som den här veckan. Småtrött och småsvettig släpade jag mig bort till SVC för den här veckans första - av fyra - seminarium. När läraren inledde med orden "era redovisningar i fredags var väldigt bra" började jag bli fundersam. Var inte redovisningen nu på fredag? Uppenbarligen inte.

Jag kunde dock skylla på att jag "var sjuk" förra veckan och därför inte hade kunnat förbereda mig. Jag ska "fortsätta" jobba på projektarbetet som kursens slutuppgift är istället, och behöver inte göra någon extrauppgift. Ska dock ta en funderare på om det här med mental notes är ett hållbart system. Det funkar liksom inte om man glömmer bort saker.

Samtidigt frigjordes en massa tid den här veckan då jag hade räknat med skola i morgon, på torsdag och på fredag. Jag har en mängd böcker att läsa så det blir lätt att fylla dagarna i solen.

Inga kommentarer: