lördag 27 juni 2009

Tio över par

Har just konstaterat att jag har åkt på en Johan-Luks-i-Malmö-2004-bränna, det vill säga att man har burit en v-ringad t-shirt eller liknande i sommarsolen och därmed fått solbränna i form av en kil just nedanför halsen. Så går det när man springer omkring på en fotbollsgolfbana i några timmar.

Eftersom att Jajje har en vän med bil som är här och hälsar på passade vi på att åka en mil norr om Uppsala för 18 + 9 hål. Vi spelade foursome eftersom att vi var sex personer med och lirade, och det var väl ingen som utmärkte sig vare sig positivt eller negativt. Jag och Jeppe tog en stabil andraplats första rundan, och jag och John tog en stabil andraplats andra rundan. Jag kände mig som Ballack, den eviga tvåan.

Men trots att jag inte vann så var det en good day out, och det är alltid kul med utflykter. Särskilt om man har med sig en frysväska öl.

Nu sitter vi hemma hos Jajje och väntar på att den hemlagade pizzan ska bli färdig, och därefter väntar antagligen någon form av spårning. Det kan mycket väl bli tal om utgång, vilket i så fall skulle vara första gången jag "går ut" sedan kvalborg. Har visst legat av mig en smula. Men nu blir det all in igen.

Inga kommentarer: