tisdag 9 juni 2009

När lugnet tränger sig på

Idag har profilen varit som Hannes humor - låg. Jag inledde dagen med en sovmorgon till cirka klockan tio, för att sedan ligga och dra mig ett tag. Det var extremt skönt att sova tills jag vaknade, vilket jag inte direkt har gjort på länge.

Efter lunch kom Björn förbi och vi gjorde de sista korrigeringarna på uppsatsen. Nu är jag så trött på den texten att jag vägrar att ens öppna dokumentet en enda gång till. Om jag tvingas skriva orden "populärkultur i undervisningen" igen kommer jag kaskadspy värre än Dennis gjorde utanför puben The Barking Dog i Canterbury den 24 mars 2006. Så jag ska försöka undvika det.

Eftermiddagen tillbringades därefter i sällskap med Internets alla intressanta sajter och på det blev det ett besök på Karin Boye-biblioteket för lån av kurslitteratur. Dessutom gick jag förbi Carolina-biblioteket i jakt på en annan kursbok, men jag gick vilse i läsesal C och lämnade byggnaden i vredesmod.

Nu på kvällen gick jag och Esh till Svantes för en ljummen chevréburgare, kalla pommes och ett par öl, innan vi gick förbi en korridorsfest vid Snerikes. Det var lätt att konstatera att jag verkligen inte saknar korridorslivet, samt att det unga studentlivet inte är riktigt lika tilltalande längre. Ja, jag är numera mer än 500 år gammal, men det är Bockstensmannen också so who are you to talk?

Nu ska jag fundera lite över hur man kan använda populärkultur i undervisningen.

*Kaskadspyr*

Inga kommentarer: