måndag 15 juni 2009

Roligt att Arsenalskriva igen

Jag har gjort ett uppehåll i min Arsenalblogg på grund av lagets relativa uselhet och allmän oinspiration. Men idag har jag suttit och skrivit texter till Kanonmagasinet och upptäckte att det är riktigt roligt att skriva sådana texter. Verkligen nörda ner sig i referenser som bara andra Arsenaljunkies förstår. Vi snackar Guillaume Warmuz-nivå här.

Det är skönt att ha tid att ägna sig åt sin hobby ordentligt för en gångs skull, och det ska jag fortsätta med när jag åker tåg till Sara i morgon.

I går tog jag en klassisk slapparsöndag. Sov länge, svängde ihop en söndagsstek falukorv, tvättade samt fick ett jävligt sjukt infall och tittade på Sydafrika-Irak i Confederations Cup. Jag är tydligen svältfödd på fotboll för tillfället om jag sjunker så lågt, men det är ingen panik för att säsongen ska börja ännu. Behöver ytterligare lite distans till den förra tror jag.

Annars är det mest anmärkningsvärda som har hänt i dag att det har slutat regna, efter fyra månaders hällregn. Ska sätta mig i kajaken snart och paddla bort till träningen, om nu planen är spelbar.

Annars får jag säga som (VARNING FÖR NAMEDROPPING) Sabastian Larsson sa i Österrike 2005, sedan Arsenal på träningsläger hade genomfört ett pass i vräkregn.
- Det var nästan som att spela vattenpolo därute, sa "Bissen".
Då är det en jävla tur att vattenpolo räknas som en riktig idrott.

Fotnot: Guillaume Warmuz var tredjemålvakt bakom David Seaman och Stuart Taylor i Arsenal under våren 2003 sedan Rami Shaaban hade brutit benet. Han spelade noll matcher för The Gunners. Dagens folkbildande gärning är härmed utförd.

Inga kommentarer: