torsdag 11 juni 2009

Precis som Romeo

Det blev en ganska händelselös dag, till följd av gårdagskvällens inte helt motiverade nationsrunda. Björn och Clemens anordnade någon form av svennebanansexa för Jonas och jag anslöt till denna ungefär vid kickoff för Sverige-Malta. De hade som regel att dricka en öl per mål Sverige gjorde, så det blev problematiskt där i andra halvlek när Sverige gjorde tre mål på fem minuter. Jag höll lugnare tempo som tur var.

Efter matchen gick vi till Svantes där Jonas fick i uppdrag att fixa fram två deltagare till något geografispel där det gällde att placera europeiska städer i förhållande till varandra. Han hittade en tyska och en brasilianska som ville vara med, och de hette av allt att döma Gretl och Ronaldinha. Jag och Clemens var tämligen talanglösa på detta, medan Björn dominerade och visade Muhammed Alisk ödmjukhet över detta. "I am the greatest" ropade han inne i valvet på puben.

När Björn medelst silvertejp välte alla cyklar utanför Uplands fann jag det för gott av avbryta kvällen och vandrade hemåt. Silvertejp alltså, vad kan man inte göra med sådan?

Jag var inte alls sugen på att gå upp i morse, men nu har jag ju valt att läsa den här sommarkursen så då är det bara att ta den seriöst och gå på undervisningstillfällena. Det är inte som att det är svårt eller jobbigt med två-tre seminarier i veckan, särskilt inte nu när jag får CSN. Jävligt blygsamt CSN, ska tilläggas. Men jag har så jag klarar mig ett tag till i alla fall. Jävla pengar, alltid ett problem.

Resten av dagen har jag ägnat mig åt att vila/sova. Tog en av mina urspårade tvåtimmars-powernaps förut, så räkna inte med att jag somnar tidigt ikväll.

Nu ska jag se klart Romeo och Julia som går på Canal+ i kväll. Så här långt har de unga tu stött på en hel del svårigheter i sin relation, då deras respektive familjer ligger i fejd med varandra och sådant innebär alltid knas. Men om alla bara samlas och diskuterar igenom problemen ska vi nog kunna hitta en lösning. Jag tror att Romeo får sin Julia till slut, för annars kommer jag att bli väldigt ledsen och besviken.

Uppdatering: Va fan. Det blev ju inget lyckligt slut. Precis när man fick se att Julia inte var död tog Romeo gift och dog själv, och sen sköt sig Julia i skallen. Skitslut. Den där Shakespeare hade dålig fantasi, bara "jag vet inte hur jag ska runda av det här så alla får helt enkelt dö". Vem tror han att han var? Sten Frisk?

Inga kommentarer: