tisdag 16 juni 2009

Homonormativt på SVC

Klev upp oungdomligt tidigt idag och gick på seminarium, där jag faktiskt sa flera saker. Min karriär som stumdum på den här kursen är nog över. Det är en tämligen okomplicerad kurs som tar upp könsroller och strukturer i språket, så det är jag och fjorton lesbiska tjejer som läser den.

Nä då. Om de är lesbiska eller inte bryr jag mig inte om, men i och med att flera av dem klär sig som Esh så har jag mina misstankar. Och då påstår jag inte att Esh klär sig fult. Bara att det blir lite spela-för-andra-laget-vibbar när flickor har pojkkläder. De ska ju ha typ rosa prinsessklänningar men rosetter och sånt.

Efter passet var det ett effektivt grupparbete i ett par timmar, och jag kan erkänna att den text vi producerade utifrån diskussionen inte kommer ge mig nobelpriset. Den är inte ens förtjänt av ett tröstpris. Men det är en sommarkurs, så vad kan de begära?

Powerlunch hemma innan det blev tåget till Linköping. Jag började kolla på en ny tv-serie under resan, och den verkar bra än så länge. Jag vet inte om någon har hört talas om den, men den heter Six Feet Under och handlar om Dexter, fast han är gay och jobbar på en begravningsbyrå. Hann bara se första avsnittet, men det ser lovande ut för fortsättningen. Rekommenderas.

På tåget fick jag en smärre chock när jag inte hittade spalten "Fråga lokföraren" i SJ-magasinet Kupé. Men till min lycka hade de bara flyttat den till bakvagnen av tidningen - jävligt dumt, för den är ju det enda intressanta i den publikationen. Junifrågorna var dock inte alls intressanta. Trist.

Nu ska jag tillbringa kvällen i Kannan tillsammans med en alldeles oemotståndlig tjej.

Inga kommentarer: