fredag 12 juni 2009

In i inaktivitet

Idag har jag varit extremt slö, men till slut fick jag i alla fall fart på mig själv. Fixade med en ny ansökan till CSN för jag råkade visst glömma bort att ansöka om lån förra gången, så det finns förhoppningar om mer statliga pengar på mitt konto inom en snar framtid. Tack för maten, staten.

Tog också tag i en Arsenal Sweden-relaterad grej som jag borde ha fixat för en månad sedan minst. Det var skönt att få det ur världen. Jag har mer grejer att styra med i klubben med det får bli söndagens och nästa veckas projekt.

Dessutom har jag tagit en promenad i novemberstormen ner till bolaget på stan. Jag var tvungen att styra upp lite öl då det blir någon form av sammankomst för fotbollslaget i morgon, och då vill man ju inte sitta tomhänt. Kommer inte hinna handla dylika drycker i morgon då det är Brottby away som gäller. Brottby. Var fan ligger det? Har hört rykten om Vallentuna, men det kan väl aldrig stämma. Vi spelar ju för stövelen i division VI.

Jag bar dåliga kläder i dagens usla väder, så jag blev blöt på vägen från stan. Jag hoppas att jag får äta grisen ikväll så att jag blir lite uppmuntrad efter detta nederlag. Kanske till och med unnar mig ett glas vin. Det är ju ändå fredag, som jag brukar säga.

Inga kommentarer: