torsdag 4 juni 2009

Bara att beta av Mount Everest

Sällan har två lektioner kännts så oöverstigliga. Det är vad som återstår av den tyngsta arbetsdagen sedan 14-timmarspasset på Arlanda förra året. Och den här dagen har inte ens varit tillnärmelsevis lika lång i timmar mätt. Men snackar vi mental tid är den redan ett dygn lång. Jag skulle hemsk gärna vilja åka hem nu.

Men det är som det är. Nu är det två lektioner kvar och sedan får jag, inte åka hem, men i alla fall återvända till bebyggda trakter. Det är bara lite uppsatsmeck att ta itu med innan hemmet väntar.

Det kommer att bli ljuvligt när opponeringen är gjord i morgon eftermiddag. Den här veckan har varit minst sagt arbetssam. Men jag antar att det är bra för mig att få ta i lite för en gångs skull. Bygga lite karaktär och så vidare.

Livsandarna kommer dock att höjas redan ikväll, för då kommer Sara på besök igen. Det kommer också att bli ljuvligt.

3 kommentarer:

Hannes sa...

Kan du inte skriva lite mer om nær ni opponerar?
Det ær intressant.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Det är frivilligt att läsa.

Hannes sa...

Nej. Jag är beroende av din blogg.