onsdag 18 februari 2009

Hello Stockholm!

This is the Linköping jury calling. First of all we would like to compliment you for a fantastic show. It was just amazing! Now, the results from the Linköping jury. One point goes to Göteborg...

Med denna lilla scen vill jag meddela att jag för tillfället befinner mig i Linköping och upplever kvalitetstid. Jag körde bil hit alldeles själv och det var ganska roligt, förutom mellan Arlanda och typ Södertälje för där var trafiken oändlig, det var omöjligt att sova. Vilket i och för sig är positivt vid bilkörning. Jag fick också äta på Gyllene Måsen så jag är mer än nöjd med den här lilla roadtrippen.

Väl i Tannefors blev det eftermiddagsfika med kaffe alternativt te och semla. Jag kände mig som farmor och farfar, för dom rockar alltid eftermiddagsfika. Jävligt värd grej. Mer pensionärsfika säger jag. Esh, styr upp!

Idag har jag också hängt med en överentusiastisk bibliotekarie på ILU som visade mig och Björn en miljard sätt att söka efter litteratur. Kul med folk som är engagerade! Jag tror jag ska testa den inställningen till någonting i mitt liv. Eller i alla fall till något mer än allt som har med adressen kingkolo.blogspot.com att göra.

Imorrn är det öppet hus på brandstationen här i Tannefors. Det är egentligen sportlovsbarn som är inbjudna, men jag är sjukt sugen på att gå som det barn jag är. Jag hävdade ju bestämt att jag skulle bli brandkår när jag blev stor, då i sexårsåldern. Fascinationen finns kvar, och jag är fortfarande bitter över att Jocke Almén fick prao-platsen hos räddningstjänsten i åttan. Jag fick vara på fucking jävla kuk-Vivo istället. Inte coolt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vivo var så dåligt att det fick lägga ner... Konsum regerar Lambohov!

Hannes Asplund sa...

Ja, konsum ær det nya Obama.

Anonym sa...

Hur menar du, så vit en svart bara kan vara? Svart är det nya vitt!

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Grått är det nya vita och svarta.

Anonym sa...

Ja, grått är väl en härlig kompromiss! Jag borde veta som den statsvetare jag är!