måndag 16 februari 2009

I med- och motgång

Idag har det hittills varit väldigt mycket upp och ner i tillvaron. Något av Lisebergbanan faktiskt. Bortsett från att ingen dog i en olycka.

Det började uppåt i och med att jag fick sova tills jag vaknade. Sen blev det ännu mer uppåt när det fanns ett nytt, mycket bra Family Guy-avsnitt på Pirate Bay - dagen till ära. När jag dessutom fick en kopp rykande hett kaffe, ja då fanns det ingenting mer att önska. On top of the world, som Maria Andersson hade sjungit.

Men sedan kom jag på att jag var tvungen att skriva 6000 tecken textanalys, så då började gamnacken göra sig påmind. Därefter, när jag tog en dusch, fick jag duschmunstycket i huvudet på ett smärtsamt sätt. Jag kan erkänna att jag yttrade minst ett könsord i samband med detta. Det är ingenting jag är stolt över, men i stridens hetta...

Jag tog paus i skrivandet efter 3000 tecken och gick ner på stan för att hämta mina glasögon eftersom att jag börjar bli blind. Glasögon är tydligen ganska dyrt och jag hade inte råd att betala allt nu så jag ville få dem på avbetalning. Men då var jag inte kreditvärdig. Konstigt att jag fick köpa en mobil på avbetalning för en veka sedan, men inte ett par brillor idag.

"Dra åt helvete, fattiga studentas" sa de på Synsam och det var bara att lyda. Jag får göra det klassiska tiggarsamtalet igen:
-Hej mamma...
-Hur mycket behöver du?

Så det var extremt ovärt att gå ner på stan idag. Ska aldrig mer gå ner på stan. Då var jag nästan nere på botten. Men sen blev jag peppad ändå från Linköping att skriva klart, så då gjorde jag det. Och därmed började det vända uppåt igen. Till sist åt jag korv med bröd, och då var jag tillbaka med Maria Hotpants på toppen av världen igen.

Vinner Arsenal ikväll - ja då blir det förbanne mig omloppsbana i rymden. Mer uppåt än så går inte att vara.

Inga kommentarer: