tisdag 17 februari 2009

Hellre förekomma än förekommas

Det är lika bra att få ut det här innan någon använder det emot mig. På det här sättet kontrollerar jag åtminstone situationen, och jag tror att det är det bästa i slutändan.

I november skulle jag lämna in en studieplan inför praktiken och detta tog jag naturligtvis inte alls på allvar, och skrev bara ihop någonting utan att tänka särskilt mycket på det. För någon vecka sedan ville dock Karl se hur jag hade lagt upp min studieplan i och med att han ska göra en liknande, och det var klart att grabben skulle få kolla. Jag borde dock ha läst igenom den själv och censurerat väl valda delar i den innan jag släppte den till allmänheten, som i det här fallet var Karl och Sara.

Det är utan konkurrens det mest skitnödiga jag har skrivit under hela min karriär. Se bara: "Mitt övergripande personliga mål med den här VFU-perioden är att delta så mycket som möjligt i undervisningen, även om jag inte alltid nödvändigtvis behöver leda den själv. Detta då jag lär mig bäst efter principen learning by doing. Jag vill med andra ord ta tillfället i akt när jag är ute i skolverksamheten."

Det är främst det kursiverade uttrycket jag mår dåligt över. Dels för att jag använde just den engelska termen och dels för att den är kursiverad. Detta är egentligen under min värdighet och jag vet inte varför jag skrev så. Jag vill ta tillfället i akt och be om ursäkt till alla - det lär vara en hel del - som känner sig kränkta.

Den enda förklaringen till det inträffade är att jag vid författandets stund var i mental obalans efter Imperialgate. Jag fick sitta vid skolans Laleh-data och skriva, så det är klart att man inte tänker klart i ett sådant läge. Det är en förklaring, men ingen ursäkt.

Det ska aldrig hända igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I've lost the will to live.

Sandy Francisco sa...

Hahaha...fragan ar snarare: vem tar nagon ILU-uppgift pa allvar?