söndag 15 februari 2009

The remains of the day

Det börjar bli dags att inse att det inte är 2006 längre. Den tiden är passerad och över sedan länge, och det blev alldeles tydligt i fredags på ÖG. Jag har knappt varit där under det senaste året. Där, där jag tillbringade i princip varje fredag då jag bodde på Trädgårds. Då kände jag ungefär varannan person som hängde där, medan jag i fredags kände cirka två (mig själv inräknat). Dessutom var alla tretton år gamla och dansgolvet var bara obehagligt trångt, och inte roligt trångt som det var då det begav sig.

Nej, det här med "att gå ut" är ruskigt överskattat. Det har inte samma charm att ragla hem klockan fem, det är inte lika inspirerat nu som 2005. Om du minns.

Då är det bättre att helt sonika gå och sätta sig på Orvars med Kalle och sänka några öl samt ljuga lite. Kommer dessutom bland andra Ella och Motala Ström förbi också blir ju det hela till någon form av socialt fyrverkeri på ett sätt som aldrig kan uppnås på en klubb. Det var en trevlig gårdagskväll helt enkelt och jag är inte ens särskilt bakis.

Undrar vad den här söndagen har att erbjuda. Sängen har snart, så här på tidiga eftermiddagen, spelat ut sin roll och något ska jag ju göra. Plugga? Näe, det gör jag i morgon. Städa upp bombnedslaget lite kanske? Varför inte? Kan bli jääävligt kul och givande.

Men först ska jag sträcka ut en halvtimme till. Lazing on a sunday afternoon.

1 kommentar:

Sandy Francisco sa...

Du borjar bli gammal Axel, erkann! ;)