onsdag 25 februari 2009

Räddad av den tidiga lunchen

Idag hade jag kunnat göra bort mig riktigt illa. Som tur var såg ingen annan min lilla fadäs i lärarrummet, och ingen skada skedd - bortsett från att DN:s ekonomidel blev oläsbar. Ingen skada skedd alltså.

Vad som hände? Jag välte bara ut en kopp kaffe över soffbordet. Turligt nog hade jag lunch redan vid halv elva, som om jag gick på lågstadiet, så lärarrummet var tomt när incidenten inträffade. Samtidigt tror jag inte att det hade varit så jobbigt om någon hade sett, för man mår bra av att göra bort sig ibland. Det är Guds sätt att visa att han har humor. Det och min lillebror Hannes.

Annars har det varit en tämligen händelselös dag. Jag har mest ägnat mig åt att låsa upp klassrum samt trycka på playknappen på olika former av maskiner. Samt tagit närvaro vid åtminstone två av fem lektioner.

Avslutningslektionen blev en smula hetsig, och detta var enbart Kalles fel. Han gör praktik ute i Våla han med, och vi har samma klasser. Den här klassen hade han triggat igång så till den milda grad att det var stört omöjligt att få någon fason på pojkarna. De skulle bara hålla på och säga "Arsenal är sämst" hela tiden, för att "Karl sa att vi skulle säga det". Exakt hur tänkte de då? Arsenal ligger ju för fan femma i Premier League, och har en fot i kvartsfinalen av Champions League. Då kan man ju för satan inte vara sämst. Är man sämst ligger man sist i ligan och vinner aldrig några matcher. Det är ju ett helt orimligt resonemang. Jävla osmarta ungar, som helt saknar det logiska tänket. Jag ser prospekt till föreningen Samhällets Skuggsida i dem.

I går hann jag till Arsenal-Roma med fyra minuters marginal. Det gäller att ha tajming som jag brukar säga.

Nu tänkte jag ta en power nap, så att jag pallar träna fotboll i kväll. Det är plusgrader för första gången sedan -95 så det gäller ju att passa på och träna då. Jag kör lätt i shorts. Är man anglofil så är man, och principer är till för att hållas. Plusgrader och gräs (gäller även konstgräs) - då har man shorts på träningen. Det är precis som att aldrig ha benskydd på träning, aldrig spela med mössa på match och alltid ha uppkavlade ärmar under tävlingsmatcher. Utan principer är man ingen människa, utan bara en liten lort som jag brukar säga.

2 kommentarer:

Sandy Francisco sa...

Jag ville bara ta tillfalle i akt och tacka for en sjukt bra blogg Axel! Du far mig alltid att skratta och le hogt for mig sjalv och med din blogg kan du vanda den samsta dagen till...en helt ok dag anda. Tack!! :)

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Det var väldigt fint beröm Sandra. Tack själv!