söndag 22 februari 2009

I rörelse

Har just stannat till i Linköping efter att ha lämnat Swebuss från Göteborg med en lätt gyllenbrun färg i skinnet. De valde nämligen att ha värmen på elva, för att prata Spinal Tap, under de dryga fyra timmar bussresan tog, så jag blev grillad. Det var ganska varmt, men det är ganska underskattat att åka buss. Mindre stress än att åka tåg, även om det är ganska osexigt att behöva stanna en kvart i Jönköping respektive Mjölby.

Jag tappade också korken till min vattenflaska just efter Jönköping. Upprörande.

Helgen har varit bra annars, men den kommer jag att avhandla i ett eget inlägg i en nära förestående framtid. Det jag kan släppa redan nu, som en liten aptitretare, var att det föll nederbörd i Göteborg. Bara det är ju är ju nästan värt ett eget inlägg. Nederbörd i Göteborg. Vad sker härnäst? Regn i London?

Nu ska jag äta lite köttfärslimpa, den som i folkmun är känd som Axels Meatlove. Jävligt coolt namn tycker jag.

Till sist. Jag har följ debatten efter mitt senaste inlägg per mobilsurfning. Jag tycker att det är en stor seger för hela mänskligheten att King Kolo kan fungera som ett forum för sådana livsviktiga frågor.

Inga kommentarer: