fredag 13 februari 2009

Otursdagen är en myt

"Hurra det är fredag!" ropar den där lille tjocke killen med keps i Bert. Det tror jag vi alla kan stämma in i en dag som denna, trots en februarimånad som tycks slå alla rekord i utdragenhet och kyla. Men betänkt då att det är fredagen den 13: e i dag. Den internationella otursdagen.

Jag är dock säker på att otursdagen bara är hitte på. Jag har varit vaken i exakt 33 minuter när jag skriver den här meningen och har redan haft två turer. Först blev jag väckt av en väldigt fin tjej och sedan var tvättstugan ledig fast min tid egentligen börjar kl nio. Jag kommer dessutom ha minst två turer till idag, då jag ska till Orvars samt gå och titta på geniala Annika i Hello Saferide. Otursdag. Fan vad töntigt.

Jag har köpt nytt kaffe. Ni ser. Tre turer innan klockan ens är nio.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Att påstå att det är en internationell otursdag är ju lite smått västerländskt i sitt synsätt... 3/5-delar av jordens befolkning eller mer skulle snarare säga andra dagar :P Kineserna t.ex. skulle väl säga den 10/4. Eller den 14:e varje månad.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Förtydligande: Internationell otursdag i hele Sverige.

Anonym sa...

Idag skulle jag få min løn som jag faktiskt lyckades styra upp igår.
Jag fick den inte.

Nej men glaset ær halvfullt.
Halvfullt med flensost.