tisdag 24 februari 2009

The Stranger

Att gå upp klockan sex (plus-minus några snoozningar) är oerhört mycket enklare när det ljusnar ute, jämfört med när det är darker'n a black steer's tookus on a moonless prairie night. Det är den klokheten jag kan bjuda på idag. Jag är nämligen unik i Sverige med att tycka vintermörkret kan vara jobbigt emellanåt. Så nu vet ni hur det känns.

Idag var jag kung på skolan och såg till att fem lektioner flöt som kryssningsfärjor på Östersjön (1994 ej inräknat). Jag börjar dock bli lite trött på inledningen till filmen Swing Kids. Den verkar vara en hyfsad rulle, men inte så bra att man vill se första 45 minuterna tre gånger samma dag...

Jag har också hotat elever som håller på Manchester United, Liverpool och Tottenham med IG. Detta utan någon som helst auktoritet att betygsätta. I sjuan är man dock väldigt naiv, så de lovade att byta till rätt lag.

Ikväll ska jag åka bil till Arlanda, men tåg tillbaka. Så smidigt löste det sig för mamma och pappa, och så osmidigt löste det sig för mig. Nu är det bara att hålla tummarna för att jag hinner hem till Arsenal-Roma i Champions League. För annars dör jag. Då blir det som för The Dude: "Darkness warshed over the Dude - darker'n a black steer's tookus on a moonless prairie night. There was no bottom."

Inga kommentarer: