onsdag 11 februari 2009

Lurade systemet igen

Den minnesgode läsaren minns säkert att jag skrev en tentamen för någon månad sedan, på en kurs som jag fortfarande inte minns namnet på (jag och namn går inte ihop tydligen). Till denna tenta pluggade jag orimligt lite då man fick ha med sig litteratur till den, och jag orkade heller inte skaffa riktigt alla artiklar man behövde. Det var på nivån att jag satt och lärde mig saker under själva tentan. Nu har jag fått resultatet.

Väl godkänt.

Det gamla valet mellan gråt och skratt känns åter aktuellt att exekvera. Jag vet bara inte vilket av alternativen det blir, även om det lutar åt det senare. Hur är det möjligt att få 6,5 poäng av 10 trots att man inte ens nämner artikeln de frågar efter? Men jag har ordet i min makt, som min svensklärare sa redan 2001. Och jag vet vad ILU vill ha - så mycket bollocks som möjligt. De är lurade i vilket fall som helst.

Idag har jag och Björn träffat vår handledare (minns inte vad hon heter) till exjobbet och det blev ett bra möte. Björn blev dock stressad över att det var en del att göra, men eftersom att jag har inställningen att allting alltid löser sig såg jag ingen anledning att följa hans exempel. Jag håller mig lugn och oroar mig lika lite som en semesterfirare på Madeira.

Därefter blev det en långpromenad till Ella där jag stal lite av Brenners kaffe och lånade två böcker.
- Gick? frågar ni nu. Du har ju bil!
- Förlåt att jag värnar om miljön, svarar jag då.

Nu ska jag vara äckligt effektiv. Tror dessvärre inte så mycket på mig själv eftersom att deadlinen ännu inte har börjat gläfsa utanför dörren. Men ett försök är också en framgång i min värld.

Inga kommentarer: