måndag 16 februari 2009

Siffrorna ljuger inte

Tolkar jag det hela rätt om jag utifrån min senaste omröstning konstaterar att 40% av er skulle, om valet stod mellan Love, Axel, Hannes och Kolo, namnge er son efter den sistnämnde? Kolo? Har ni funderat på mobbningspotentialen i det namnet? Fast Love och Axel innebär också ganska stora riskfaktorer när jag tänker efter. Det är ett intressant resultat i alla fall.

Själv lade jag min röst på Axel, efter vissa modifieringar. Först röstade jag på Hannes för att han hade noll röster, men sen när han gick förbi mig bytte jag till Love som då bara hade en röst. När han i sin tur också gick förbi mig var jag tvungen att ta till desperata åtgärder och egorösta, trots att det kändes fel. Men jag kom inte sist och det var det viktiga.

Sedan tycker jag att det är trist att Hannes manipulerar omröstningen genom att gå till olika Internet-ställen och rösta på sig själv flera gånger. Det är inte fair play.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ær ænnu mindre fair play att ta bort røster från mitt namn.
Jag vann. Kænns lite før bra.

Anonym sa...

Kolo vann, men räkning har ju aldrig varit din starka sida...heller