söndag 8 februari 2009

This time I DO mean it

Trogna läsare vet att jag har attackerat Vdala nation tidigare. Det kan mycket väl ha varit så att jag ha skrivit orden "Vdala" i kombination med "aldrig mer" någon gång under förra året. Den gången menade jag det uppenbarligen inte i och med att jag har besökt nationen ett par gånger sedan dess. Efter gårdagen är jag dock beredd att säga: "Vdala. Aldrig mer". Och den här gången menar jag det.

Det som hände var ett nytt köfiasko. Jag, Sara och Kalle satt hemma hos mig fram till halv tio och när vi kom fram vid strax före tio var kön redan elva resor lång. Naiv som man är ställde vi oss ändå i kön och stod där i 45 minuter innan vi tillsammans med Jajje tog det sunda beslutet att ge upp och gå till Uplands istället. Ett hat mot Vdala och allt den står för växte inombords. Jag vill inte gå så långt som att säga att Vdala är ett hot mot samhället, men jag skulle nästan påstå att Vdala är ett hot mot samhället.

Esh tyckte vi var dumma som inte smet förbi kön och plankade in, men när man är i besittning av ett sådant rättvisepatos som jag är vill man ju inte ohederligt tränga sig före sina medmänniskor. Det är ju moralen som skiljer oss från djuren. Esh är djur.

Naiv som man är gjorde vi ett nytt försök att gå in nation strax efter tolv, men när kön fortfarande inte rörde sig lackade jag ur och vi gick hem istället.

Jag var lite besviken, men det var en trevlig kväll trots allt och det var roligt att Sara fick träffa mina vänner.

Nu ska jag fortsätta vara mycket trött. Det ska bli värt.

Inga kommentarer: