torsdag 19 februari 2009

Något jag saknar

Det är full fart idag. Efter vad som var en ganska human tid att vakna på kunde vi kliva upp och äta frukost samt dricka någonting som inte påminde särskilt mycket om kaffe. Sara måste verkligen skaffa sig en ny kaffebryggare. Är det någon som har en över?

Sedan gick vi långpromenad runt en ganska, så när som på en jävla massa fåglar, folktom Kinda Kanal/Stångån. Jag skriver så, för ingen verkar veta vad vattendraget egentligen heter. Jag kastade också lystna blickar mot brandstationen, men vågade inte gå in på grund av att medelåldern på de besökande verkade vara fyra år. Man ska alltså ha kommit över sin fascination för räddningstjänsten när man börjar skolan. Jag är uppenbarligen sjukt sen i utvecklingen. Fast det är ju helt normalt, som KP:s frågespalt Kropp & Knopp svarade på alla frågor som kom in.

Nu har jag just avslutat ännu ett jävla PM och sedan blir det lite utflykt till både Tornby och Lambohov. Ikväll kan det mycket väl bli utgång på HG, men ännu är inget beslut taget. Vi ska ändå upp tidigt i morgon och bila till Götlaborg så det gäller att ha omdöme nu. Och är det något jag saknar så är det omdöme. Och är det något jag saknar så är det karaktär. Och är det något jag saknar så är det förmågan att dricka måttligt.

Det kommer bli en trevlig kväll av det här.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Götlaborg? Varför? Varför?

Kerstin sa...

KP:s frågespalt? Jag har aldrig haft en frågespalt men ändå har jag svarat på en jäkla massa frågor om vita prickar på ollat. Hmm.

(Du vet att mina initialer är KP va, annars blir detta en jätteskum kommentar. Nej, vänta, det är det ändå. Jag borde inte publicera den. Too late!)

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Taskigt att hänga ut Love sådär...

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Esh. Jag har väl nämnt det? Vi ska åka och hälsa på Filippa. Hon bor i Göteborg. Är det guldfiskminnet som slår till igen?

Anonym sa...

Vadå? Vilken Filippa? För övrigt fick du ett jävligt märkligt brev idag. Det var ritade mönster och typ en dikt på kuvertet. De verkar gilla det gröna i Norge, där det var skickat ifrån...

Varför har hon Kerstin en frågespalt? Och varför handlar alla frågor om vita prickar?

Det är förvirrat här i lägenheten när du inte är här.

Fridens liljor

Kerstin sa...

Wow, det spårade rätt rejält...=) Vad kul!

De vita prickarna är iaf helt ofarliga talgkörtlar, har jag för mig. Killar är inte alltid medvetna om detta, därav alla frågor.

Anonym sa...

Jag har inga vita prickar, varken på högra eller vänstra!

Anonym sa...

Observera att Love just hängde ut sig själv... I had nothing to do with it.

Anonym sa...

Har Loke två ett vänster och ett höger? freaky. But i like

Anonym sa...

Love - Det ær helt normalt. Alla får sånt i puberteten.

Sandy Francisco sa...

HG!! Jag hade sjukt kul dar! Lkpgs studentliv ar underskattat! Go Linkan! :D

Anonym sa...

Ja Hamp, du får väl se när du kommer dit!

Anonym sa...

Touché my brother.

Anonym sa...

Göteborg eller inte. Nu får du uppdatera. Jag har fest hemma i lägenheten och vill veta hur du har det.

Kära brevvän. Skriv.