onsdag 4 mars 2009

Allt går utom småbarn

Hamnade i en mindre diskussion om vilket lag man bör hålla på (nähä?) med en tjej i åttan idag.
Tjej: "Du vet ju att Manchester United är bäst?"
Jag: "Ja, men för det måste man ju inte hålla på laget."
Tjej: "Jo, det måste man. Du borde sluta hålla på Arsenal."
Jag: "Nej, det går faktiskt inte."
Tjej: "Jo, det gör det. Allt går utom småbarn."
Jag: "Bra sagt."

Det var ett nytt uttryck som jag tänker slita ut fullständigt nu. Ibland är eleverna för sköna.

Det var en ganska soft dag i dag, mest för att jag fick sovmorgon till elva - nio i praktiken - och för att det var två lugna lektioner med de bra eleverna. De sega ska jag ha i morgon och jag ser fram emot det ungefär som mot ett tandläkarbesök. Ett tandläkarbesök där man ska rotfylla framtänderna utan bedövning.

Igår kväll unnade jag och Esh oss ett par pints och en bättre burgare på O'Learys till Arsenals match. Det var jävligt värt och det kändes som lill-lördag. Sen kom jag på att det bara var tisdag. Ständigt dessa tisdagar. Hur fan tänkte de med den dagen egentligen? Jag är fortfarande bitter över att den har kommit att finnas. Jag hatar tisdagar lika mycket som jag hatar Tottenham, november och februari.

Ikväll blir det fotbollsträning igen. Undrar vad jag ska ha på mig. Man måste ju se snygg ut även i elljus. Det slog mig nu: Varför heter det elljus när man talar om belysning vid fotbollsmatcher? Ligger inte elen bakom allt ljus numera? Varför måste man betona el vid just belysning på fotbollsplaner?

Ytterligare några frågor i min röda frågebok.

Här är Arsenals klubbmärke (råkade klistra in det hära, och har inte hjärta att radera det):

arsenal_liten.jpg

Inga kommentarer: