torsdag 19 mars 2009

Drabbad av beep-test

I går på träningen drabbades hela laget av ett kollektivt skräckhugg. Det var ett så intensivt sådant att det slog blixtar om Ekebys konstgräsplan. Det var när tränare Nisse, helt omotiverat, plötsligt sa de fruktade orden:
-Idag blir det beep-test.

Jag har inte gjort beep-test sedan tiden i Östria/Lambohov någon gång då seklet var ungt och kände mig så klart knäckt redan innan bandaren började pipa. Men jag satte genast upp två mål:
1.) Jag skulle inte kliva av först. Kosta vad det kosta ville.
2.) Jag skulle över skamgränsen på tionde nivån.

Båda målen nåddes - jag vek ned mig sedan ungefär hälften av grabbarna hade gett upp och jag klarade ända till 10.8. Av 22 nivåer ska tilläggas. Gael Clichy är fortfarande endast en utopi.

Men skam den som ger sig. Idag var jag ute och kutade, som Becks brukar säga, och det var fjärde dagen i rad. Så många dagar i följd har jag inte tränat sedan 2001 då jag fortfarande spelade både fotboll och handboll. Undrar om detta är en del av den regression jag inledde med försovningen i tisdags. Snart måste jag utveckla svår acne på ryggen också, för att verkligen bli 15 igen. Är det någon som har lite talgproduktion att sälja? Hannes, du har ju fortfarande rätt mycket finnar.

Jag har dock inget mål med min löpträning, mer än att bli löpstark på fotbollsplanen. Jag vet att jag kan ha sagt att jag skulle springa Stockholm Maraton i år när vi var och hejade på Becks i fjol, men for the record your honour - jag kommer verkligen inte ställa upp och springa flera mil.

Det var en väldigt lugn och skön dag på praktiken, och det är dagar som denna att som gör att det ska bli tråkigt att sluta praktisera på tisdag. Kidsen var softa och det var lite helgstämning redan så här på torsdagen - de tog ut fredagen i förskott. Först nu börjar jag lära känna eleverna och börjar hitta en nivå som passar både dem och mig, så det är lite sugit att inte fortsätta. Samtidigt är jag oerhört lycklig över att återfå min morgonsömn.

Har fått tillbaka tentan jag skrev i fredags, föredömligt snabbt rättat. Jag hade sex av åtta rätt, så det får jag vara nöjd med antar jag. Det var två pinnar över godkänt, så nu är den kursen så gott som i hamn.

Undrar om jag inte ska springa i morgon också. Alltid provocerar det någon.

1 kommentar:

Hannes Asplund sa...

Har en del finnar i røvhålet som du kan få smaka på.