tisdag 24 mars 2009

The end of the Våla as we know it

Nu är jag fullärd. Jag behöver ingen mer praktik under min utbildning för att bli en kompetent lärare. Det tycker i alla fall lärarutbildningen i Uppsala. Jag vet inte om jag håller med, men okej, det får gå. Jag slipper ju kliva upp så sjukligt tidigt i alla fall. (Jaja, alla vet att det är jobbigt att gå upp tidigt, sluta tjata.)

Jag är nöjd med praktiken, men jag pallar inte reflektera över den mer. Har redan skrivit fem sidor om det, som jag kan maila om någon vill läsa. Jag rekommenderar det starkt, mycket skitnödigheter och tomma meningar. Bra läsning helt enkelt. Om man vill somna.

I natt hade jag förhoppningar om att sova, men jag hade fortfarande så pass ont i mitt köttsår så det var inte aktuellt. Gröt i hjärnan och så vidare under dagen. Det var ingen skräll att jag somnade när jag kom hem och det var mycket skönt att sova i någon timme innan Sara ringde och tvingade upp mig. Fast jag får inte skriva om henne för min bror Hannes, på grund av att han inte unnar mig någon som helst lycka. Det känns inget vidare.

Idag åt jag falukorv till middag.

Nu ska jag skriva min PYT - Praktisk Yrkesteori. Det ska bli så jävla tråkigt att jag inte vet var jag ska ta vägen.

Inga kommentarer: