måndag 30 mars 2009

I de lugnaste vatten

Jag gillar måndagar oerhört mycket mer nu för tiden. Nu slipper jag ju kliva upp sådär galet tidigt för att springa till en entimmes bussfärd ut till landsbygden. Att som dagsverke ha att gå och lämna in lite skolinlämningsgrejor samt att gå och handla är fullt tillräckligt. Jag tror jag skulle vara grym som pensionär.

Helgen var mycket trevlig. I lördags var det lågt tempo till en början, med en enklare promenad ner på stan och lite softning. På kvällen var det däremot högre fart med förfest delux här på Studentvägen. Det dök upp ett ganska stort gäng till slut och stämningen var mycket gedigen. Och så fick jag dillchips, vilket kändes högtidligt på något sätt.

Jajje tog initiativ till att fira Earth Hour och sprang ilsket omkring och släckte varenda lampa i lägenheten. Men helt oeliska var vi då stereon och datan var tvungen att hållas i liv, så att festen inte skulle drabbas av pinsamma tystnader. Fast med båda bröderna Engblom på plats var risken för att det skulle inträffa försumbar. Med det menas att den är så liten att den inte finns, fast bara lite.

När Portugal-Sverige var slut åktes det taxi ner till ÖG där det blev några timmar på mars-gasquen. Bland höjdpunkterna vill jag gärna lyfta Jajjes breakdance i stora salen och Kalles dubbel-rom&cola. Men i övrigt blev det inga skandaler. Man kan säga att det blev pannkaka av det hela - ganska gott.

Igår hade vi den lataste dagen i mannaminne, med dubbelinbakad pizza, chips, fruktläsk och hela plusmenyn. Skandalartat skönt att ta det så lungt.

Inga kommentarer: