lördag 7 mars 2009

Antar att mina dagar som tonåring är över

Jaha. Det är helg och klockan är nio+. Varför i hela fridens namn sover jag inte? Någonting stämmer inte. Dels råkade jag gå till ÖG i går och dels fick jag äntligen sova ut, men istället vaknade jag klockan halv åtta och var, kanske inte pigg som en mört, men i alla fall lika mycket i avsaknad av sömnbehov som en mört. Jag är jetlaggad efter arbetsveckan helt enkelt. Jävligt meningslöst.

Igår var det en bra dag på praktiken med elever som jobbade och var sköna. Återfick hoppet litegranna när de började dra ordvitsar.

Jag var sjukt nära att vuxendäcka i soffan på eftermiddagen, men eftersom att jag och Esh blev bjudna till Kalle och Jesper var det inte alls aktuellt. Och det var tur för där bjöds det på mycket god mat samt vin och mojito. När jag låg där och hade brottningsmatch om chipsskålen med Lill-Esh ringde Hedemora - han kallas så eftersom att han kommer från Hedemora - och sa att han hade fastnat i Stockholm på grund av SJ, så jag bjöd in honom till Uppsala.

På tre röda fixade Esh in honom på listan på ÖG, och så blev vi tvungna att gå dit. Det var ganska värt för en gångs skull, men mest eftersom att vi bara satt ner och hinkade istället för att "klubba".

Sen vaknade jag klockan halv åtta. Helt meningslöst.

Inga kommentarer: