söndag 8 mars 2009

Det var lungan

Nej, det var ingen som ville leka med mig i går kväll så jag fick en extremt lugn och skön lördagskväll. Och jag kände mig inte övergiven eftersom att jag hade finsällskap över telefon större delen av kvällen. Ringa gratis är en rätt bra grej de har kommit på.

Så jag låg mest i soffan och kollade på tv. Och ja, chipsen (dill) och colan (med is) ingick i ekvationen. Kollade på SM i schlager och det var ingenting som imponerade. Amy Diamond åkte ur dessutom - kuken.

I morse vaknade jag klockan åtta igen och det är uppenbart att min dygnsrytm har blivit totalt uppfuckad av praktiken. Å andra sidan kan jag ligga kvar i sängen och vakna hur länge som helst i och med detta, och sedan kliva upp när det fortfarande inte är eftermiddag. Antar att det är så normala människor agerar på en söndag.

I dag måste jag verkligen komma igång med PM-skrivandet. Problemet är att det är så sjukt tråkigt att komma igång bara, men det är väl bara att ta tag i sig själv och börja. Det är inte som att det är svårt direkt. Men tråkigt. Det finns massor av grejer jag hellre skulle göra - typ allt som faller inom lata-sig-framför-tv:n/datan-kategorin.

Nu ska jag börja fira internationella kvinnodagen med att bjuda mig själv frukost på sängen. Det är ni värda alla kvinnor.

Inga kommentarer: