måndag 23 mars 2009

It's been a hard night's day

Det är möjligt att jag tidigare i år har hyllat glidtacklandet som aktivitet, men detta uttalande känner jag mig nu nödd och tvungen att revidera något. Glidtacklande som aktivitet på naturgräs är himmelskt, och med på min topptre-lista över de skönaste sakerna, men glidtacklande på konstgräs iklädd shorts är helt förkastligt ty det leder bara till svidande köttsår.

Tänk dig att du tar en slipmaskin av valfritt märke. Denna startar du sedan på högsta frekvensen och för mot utsidan av ditt vänstra lår. Slipmaskinen ska därefter med stadig hand appliceras på en punkt cirka en decimeter nedanför övre delen av höftbenet. När du känner att det river till i huden väntar du två sekunder och sedan kan du avlägsna den.

Att glidtackla på konstgräs ger exakt samma konsekvens som ovanstående galenskap skulle göra. Resultatet blir ett avlägsnande av hyn på cirka en kvadratdecimter, vilket svider något alldeles oerhört och gör att man inte kan vara i beröring av någon form av textil såsom lakan, underkläder eller jeans. Dessa textiler har nämligen en förmåga att fastna i området där det fram till igår cirka klockan elva på förmiddagen fanns hud.

Nattsömnen har alltså varit ytterst svajig, vilket har orsakat gröttendenser i hjärnan och oförmåga att ta snabba och riktiga beslut i många frågor under dagen. Inte alls en ultimat uppladdning för kvällens pluggmani alltså. Men jag har övervunnit svårigheter förr. Soppatorsk på E4:an i krokarna av Nyköping till exempel - det var bra mycket mer pressat än den här situationen.

Nu: Mat. Jag tror det blir falukorv.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Behöver du stroganoff-recept?

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Hit me.

Anonym sa...

Syftar du på den gången du skällde på mig som ett litet barn när jag satt i baksätet och skrek? Samma gång vi var rädda för våra räddande raggare?

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

O ja. Har bara fått soppatorsk en gång...

Anonym sa...

Hur djupt var det? Läderhudsdjupt eller bara nån futtig halvcentimeter? Det är a 3D's world nu, om du inte märkt...