lördag 7 mars 2009

Felaktigt antagande

Jag kunde visst tonårssova. Sköt bara upp sömnen lite, då jag somnade å det grövsta efter att ha gjort melodikrysset (jag var sämst idag, brukar dominera fullständigt). Jag sov till cirka klockan fjorton och det där med att jag skulle plugga idag känns våldsamt avlägset för tillfället. Det går ju alltid att skjuta upp det också.

Frågan i fokus för tillfället är vad jag ska göra i kväll. Kombinationen tv, soffa och chips känns mest lockande, men eftersom att jag helt och hållet saknar både karaktär och förmåga att säga nej kan det bli så att det händer något mer festligt. Men ännu har ingen hört av sig, så soffan leder i kurvan mot upploppet. Inträffar det inget oväntat under de sista metrarna blir det favoritseger till ett odds strax över 1,00.

Om man skulle ta och sova lite till? Ja, varför inte? Jag är redan placerad i sängen (ja, ankeborg) så förutsättningarna är utmärkta. Sömnen är en viktig del av livet förstår ni. Den är A och O som jag brukar säga.

Inga kommentarer: