lördag 28 mars 2009

Party like it's 2007

Att vara aktiv är bra mycket roligare än att lata sig. Den slutsatsen kan jag dra efter torsdagens latfestival, då det hela slutade med att jag blev på dåligt humör och inte ville göra något över huvudtaget. Igår satte jag dock fart tidigt - med tidigt menar jag före tolv eftersom att allting är relativt - och fixade med lite böcker på ILU (SSFSF) tillsammas med Björn och beslutade att vi tr lite ledigt med examensarbetetarbetet.

Därefter tvättade jag återigen mina kläder (hur jävla många gånger ska man behöva göra det egentligen?) och var bollplank till paper-skrivande Sara, innan jag tog tag i min egen portfolio och krystade ut de sista två sidorna till den. Skönt att ha den klar - ett par dagar före deadline dessutom. Det tar sig, som jag brukade säga under mina kolmiledagar i Finnskogarna.

Kvällen ägnades åt att i realtid följa hur ett X2000-tåg arbetade sig uppåt i landet. Nej, det var inget vidare bra på tv och Let's Dance fick jag inte titta på för Esh. Det är tydligen för heteronormativt för hans smak. Till slut kom tåget fram och jag gick ner och mötte Sara, som är här och förärar Uppsala med ett besök.

Idag har det varit en lugn och skön lördag så här långt. Lite sovmorgon, lite Melodikrysset (uselt resultat idag), en sväng förbi Rasbiologiska Institutets gamla lokaler, besök på Spritcentralen och fixande av gästleg. Nu är det laddning inför den klassiska mars-gasquen på ÖG som gäller. Får se om Dennis kommer och välter tillställningen som han brukar.

Dessutom kommer lillebror Engblom med sällskap. Om inte detta spårar ur kommer aldrig någonsin något spåra ur mer.

Inga kommentarer: