lördag 21 mars 2009

Fågelattack och en död bil

Jag hade en kaosartad halvtimme på eftermiddagen idag. Först skulle jag ge mig ut en sväng i bilen, men då hade den avlidit och gav inte ett ljud ifrån sig. Det känns ju bra att man har fuckat upp den - utan att ens veta vad jag har gjort. Jag tror det är nåt tjall på batteriet. Men hur man fixar det har jag ingen aning, det får bli ett senare problem.

När jag sedan satt och irriterade mig på detta biltjafs i lägenheten var det plötsligt något som smällde in i rutan i vardagsrummet. Först trodde jag att kriget hade kommit, men då jag i ögonvrån såg något som flaxade bort från fönstret insåg jag att det var en riktigt dum fågel som hade försökt göra en World Trade Center. Det var något av en chock, och jag kan erkänna att jag blev lite spak efter smällen. Tur att rutan höll, för jag hade verkligen inte haft lust att dels betala nytt glas eller att jaga en förvirrad pippi i lägenheten. Fågelinfluensa klara jag mig faktiskt utan.

Fåglar är så jävla dumma. Har dom ens hört talas om glas? Bara för att det är genomskinligt kan man inte bara gå igenom det. Idioti.

Det var alltså en fruktansvärt oharmonisk eftermiddag, men sedan vann Arsenal mot Newcastle så då blev det bättre. Och så bjöd Kalle på chips och äppelcider - det kändes högtidligt på något sätt eftersom att cider ju är en sådan dryck man som barn alltid fick vid högtidliga tillfällen. Dillchips är också högtidliga för den delen.

Klockan är typ tio och jag är på väg att somna. På en lördag. Det här är ju så vuxet att det nästan blir pensionärt.

Inga kommentarer: