söndag 8 mars 2009

Det blev en backfire av det hela

Jag verkar ha gjort en allvarlig missbedömning av mina kvaliteter som skribent. Trodde länge att mina - mycket ödmjuka ska tilläggas - inlägg här rönte enbart uppskattning bland de högt ärade läsarna. Så verkar dessvärre inte vara fallet.

I ett försök att öka interaktiviteten här på King Kolo lade jag till en gadget för reaktioner om varje inlägg, och naiv in absurdum som jag är trodde jag på idel hyllningar. Visst har jag fått några "tummen upp", men i regel är det det motsatta som har gällt. Man skulle nästan kunna säga att hela idén med den här gadgeten sjunker ner i ett moraliskt moras (jag har lärt mig ett nytt uttryck tack vare dagens Agenda).

Det är också uppenbart, när jag tolkar statistiken från min senaste omröstning, att läsekretsen har en minst sagt avvaktande inställning till den här i mitt tycke ganska oskyldiga prylen. Samtidigt är det allmänt känt att de som hänger på Internet är en konservativ skara som inte uppskattar förändringar i någon större utsträckning. Det kanske krävs lite tid för acklimatisering.

Jag är dock inte alls nedslagen av läsarnas uppmaningar till skärpning. Det är enkom postivt att jag utsätts för kritik, för annars är det stor risk att jag blir ännu kaxigare och tror lite väl mycket om min egen förmåga. Att bli nedplockad på jorden är bra för King Kolo, för annars kanske han börjar skriva om sig själv i tredje person. Och det vet vi ju alla hur oskönt det är.

Så trots att läsarna inte är genomgående positiva till reaktionsmätaren kommer jag att behålla den. Mest för att jag ska fortsätta hålla en värdig, ödmjuk ton.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är väl innehållet som får reaktioner inte din skicklighet som skribent? Även om en ärad poet skriver om en bajskorv så är det väl fortfarande en bajskorv...