fredag 20 mars 2009

Helgvete så skönt

Idag är det fredag. Det är skönt. Väldigt skönt. Grymt.

Jag kan med tillbakalutad tillfredsställelse se tillbaka på en mycket väl genomförd vecka, där det knappt har varit en ledig stund. Det är nästan så att man kan ta på tillfredsställelsen.

Som flickan sa.

Dagens stora nyhet är annars att jag har blivit med bil igen. Tyvärr är det precis som förra gången jag hade bil precis på fel sida om CSN, så aktiviteter som storhandling och Ikeabesök lär bara stanna på planeringsstadiet. Typiskt, jag som behöver någon form av mörkläggande pryl till mitt fönster nu när sommartidens ljusa och underbara nätter nalkas.

Bilen jag har fått adoptera är min handledares då hon tog tåget från Uppsala nu på eftermiddagen, och då tyckte hon att jag kunde hålla ett öga på den och i gengäld använda den efter bästa förmåga under helgen. Jag har åtminstone en utflykt planerad. Till Stenhagen på söndag förmiddag, då jag gör säsongsdebut där. Kl tio är det kickoff så nu kan ni inte skylla på att ni inte visste hur dags det var när ni skiter i att komma och kolla. Alltid helt ointresserade, alla bryr sig bara om hur det går för Love. Min karriär är det ingen som bryr sig om. Men jag ska säga er att division sex i fotboll är ungefär lika svårt att nå som Elitserien i handboll, för att det är så minimalt få personer som spelar handboll. Det går säkert en handbollsspelare på tiotusen fotbollsspelare, så ni kan ju själva göra matten.

I kväll ska jag ta mina sista slantar och gå till valfri nation och dricka valfritt antal öl så långt pengarna räcker. Det ska bli mycket gott, då jag har varit sugen på öl sedan i måndags klockan 06.00.

Ha nu en riktigt fin helg allesammans.

Inga kommentarer: